PARIS-RESAN !

Åh herregud, nu ska jag försöka berätta om resan till Paris, och TH konserten
det kommer inte bli lätt . . men jag försöker , det var iallafall det sjukaste, bästa
mest underbara jag någonsin vart med om <3

Fredag
Idag åkte vi till Paris, kom fram med flyget klockan 10 ungefär, väl framme i
Paris gick jag och Erica till Royal Monceau ( hotell ) som visade sig vara stängt
och för tillfället ett museum, attans haha . Sedan spanade vi in triumf bågen
och lite annat. Vi leta också efter TH-Reklam för konserten med hittade ingen
alls . På eftermiddagen träffade vi Martina ( xEwigkeit @ bdb ) och hennes kompisar
och åkte till Parc des Princes. Arenan var sjukt sjukt stor, och det var väl det vi
hade förväntat oss också, man kunde se in på vissa stället och vi såg en liten
bit av scenen, jisses om man kände sig nervös ! Sedan fortsatte vi runt arenan
och fick syn på Th's Rock n Roll Trucks (!!!!) OMG . Dom var ganska dammiga, haha
så jag gick fram och skrev Tom på en men då kom en av de franska vakterna
halvspringades mot oss, och sa väl något i stil med att vi skulle sluta skriva på
lastbilen . . xD Det stog också olika lappar på bussarna typ "Konfetti Wind" och
liknande - gaaaaah , An deiner seite :'D Vi gjorde faktiskt inte mycket mer idag.
mer spännande blev det såklart . . på lördagen

Lördag
KONSERT DAGEN !!!! AAAAHHHH . Det började med att vi gick upp sjukt tidigt
för att hinna med metron in till Champ Elyssee halv 9, där vi skulle träffa Martina
och lite andra människor :-D Lite senare på förmiddagen åkte vi bort till hotellet
där TH BODDE ! Det var massvis av fans där utanför som väntade, säkert 300-400st
efter bara en liten stund dök det upp mängder av poliser (!!) vi blev inspärrade med
band i små "fållor" på höger sida av ingången, vänser sida och på andra sidan vägen.
När vi hade väntat ca 1 timme, så kom SAKI UT !!! Haha , han ser precis likadan ut
i verkligheten som på bild ! Lite smalade än vad jag trodde dock ;-) Han gick ut och
in ett flertal gånger, med en massa väskor som han packade in i en stor tysk mini-van.
Strax dök det upp ÄNNU fler poliser, och vi trodde att TH skulle komma ut när som helst!
Det var proppat med fans på hela gatan, helt plödsligt kommer hotellchefen ut och säger
något på franska till alla fans som väntar, och helt plödsligt försvinner typ hälften av
att folk . . vi fattade ingenting, men tydligen så skulle TH inte komma ut alls.
Vi stog som frågetecken, varför hade då alla poliser kommit, avspärrningar, Saki ?
Iallafall så väntade vi ca 1 1/2 timme till, och vi fick sällskap av ett vuxet franskt fan, hon
var helskön! Hon berättade för oss att Tokio Hotel inte hade kommit till Paris föräns
klockan 9 på fredags kvällen och att Bill, Nathalie & Andreas (!) hade vart ute och
ätit i närheten av hotellet ca klockan 12 på natten, hon visade tillochmed film på
Bill därifrån på sin kamera för oss :-D Vi frågade henne om hon trodde att killarna skulle
komma ut ifrån hotellet, eller om vi stog där helt i onödan, hon sa att hon hade vart
borta vid arenan och hört soundchecket så dem var inte ens på hotellet längre.
Då gav vi upp och åkte iväg till arenan istället ( Det retar mig något sjukt, att dem faktiskt
kom TILLBAKA till hotellet för att sedan åka iväg IGEN till arenan, ca kl 6 på kvällen och
vi missade dom , gaah
)
Iallafall vid arenan så hade insläppet för ståplatserna redan börjat när vi kom, och vi
trodde att sittplatserna inte skulle släppas in föränns vid 5, men redan ca halv 5
fick vi komma in i arenan, som nästan var ännu större än vad vi trodde när man väl
var inne !
Vi väntade, väntade och väntade . Förbandet BP Zoom var faktiskt bra ! fast helt ärligt
var jag så nervös så jag kunde inte koncentrera på speciellt noga på dem . . efter dem
hade spelat klart, fixades scenen till TH , vi satt och väntade ca 40 min och under tiden
var publiken ( inklusiva oss ) totalt galna, så fort något rörde sig på scenen eller om
någon ljus blinkade så exploderade HELA publiken, vilken jävla stämningen det var!
Så sjukt grymt ! När musiken ifrån mixertältet äntligen tystnade kände man hur hela
arenan satt sjukt spända . . helt plödsligt börjar de stora plåtarna på scenen hissas
upp och vi hör introt till ICH BRECH AUS! Fy fan vad vi skrek, det var helt magiskt !!
Att se dem stå där, PÅ RIKTIGT ! Det var en känsla som inte går att beskriva ! Dem hade
väldigt mycket pyroteknik, och det var hur fräckt som helst ! Hela konserten sen . .
TH's bästa NÅGONSIN ! Bill's röst var någon sjukt otroligt bra ! Alla pyro-effekter , ALLT
VAR PERFEKT ! Och publiken ( vi xD ) Totalt gaaaaalna! Ljudnivån på skriken var
verkligen inte att leka med . . MEN SÅ JÄVLA UNDERBART BRA VAR DET ! En liten
miss innan de skulle börja spela Heilig, Bill pratade och bara bla bla bla . . Heilig !
Men ingen av de andra började spela, haha . Bill typ tittade som att "men hallå ni
ska ju börja spela
" den vände han sig och pratade med Georg, och sedan Gustav.
Tillbaka mot publiken med världens flin och såg ut som att , "Det är inte mitt fel
haha
" men då tillslut började dem spela, och Heilig var TOTALT MAGISK att höra!
Sen sista låten, An deiner seite , min favoritlåt . Sista refrängen , Pang! Glitterkonfretti på scenen
Pang , catwalken lyfts ! , Pang , stora fyrverkar över hela arenan så totalt amazing, Pang
ännu mer glitter ute på catwalken . . PANG , FYRVERKERIER !!! Det går verkligen inte
att beskriva med ord, jag har fortfarande inte riktigt fattat att jag verkligen var där, fattat
hur enormt bra dem var , fast nu när jag är hemma känns det VÄLDIGT tomt, jag vill
tillbaka, nu. Det var det bästa jag gjort i hela mitt liv . Och det finns så mycket mer jag
skulle kunna skriva, den roliga historien om Comet/Tom som det franska fanet berättade
om det söta gossedjuret som Bill satt och kramade under Rette Mich, men det skulle
ta flera timmar att skriva allt, jag tror inte ni orkar läsa , men jag kan bara säga :
TOKIO HOTEL, totalt underbart . 21/6 2008

NI MÅSTE SE - FYRVERKERIERNA / AN DEINER SEITE
( Jag har tittat 3 gånger nu, och storgråter varje gång, vilka jävla underbara minnen )
http://www.youtube.com/watch?v=cDu_3Wv9coM

Jag ska försöka lägga in bilderna som Erica tog under konserten, så fort hon fått
in dem på sin dator .

Jag glömde den sak . . Bill är så sjukt jävla snygg att det knappt kan vara möjligt :'D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0